Uw zoekacties: Gasturbines als voortstuwing van schepen worden vervangen do...

Gasturbines als voortstuwing van schepen worden vervangen door dieselmotoren van Stork-Werkspoor Diesel

1:17:06Tekst: Stork-Werkspoor Diesel (SWD) presents

1:17:09Tekst: Propulsion system conversion from Gasturbines to Dieselengines (Verandering van voortstuwing van gasturbines naar dieselmotoren)

1:17:15A case history

1:17:16De vlag wappert bij SWD.

1:17:30Binnenopnames van krukassen.

1:17:40Een zuigerstang met zuiger wordt in een motor gehesen.

1:18:20De zuigerstang wordt op de krukas gemonteerd.

1:18:56Het hele motorblok wordt met een bovenloopkraan verplaatst.

1:20:04De motor draait op een proefbank.

1:20:15De motor wordt met een. bovenloopkraan vanuit een hal in een schip gehesen.

1:20:20Tekst: 24 hours later

1:20:23Met een drijvende bok worden twee motoren vanuit een ander schip in het schip Eurofreighter (Hamburg) gehesen.

1:21:56Schematisch wordt getoond hoeveel ruimte (in teus; dat is een maat voor containers) de machinekamer in beslag neemt: 134 teus voor langzaamlopende dieselmotoren, 10 teus voor twee SWD TM620 middelsnelle dieselmotoren en 134 teus voor gasturbines.

1:22:28In tabelvorm worden verschillende voortstuwingsmogelijkheden met elkaar vergeleken. Zo wordt bij gebruik van twee TM 620 dieselmotoren en twee ?Big Bertha" schroeven 104 ton zware stookolie per dag verstookt. Oorspronkelijk was dat 275 ton lichte olie, maar dan was de snelheid wel 26 (tegenover 21) knots

1:23:20Een containerschip vaart op zee.

1:23:48Tekst: Stork-Werkspoor Diesel (SWD)

, 00-00-1971 - 00-00-1975 ( Collectie Overijssel locatie Zwolle )

beacon
 
 
Film
728BETACAM258.08 Gasturbines als voortstuwing van schepen worden vervangen door dieselmotoren van Stork-Werkspoor Diesel

1:17:06Tekst: Stork-Werkspoor Diesel (SWD) presents

1:17:09Tekst: Propulsion system conversion from Gasturbines to Dieselengines (Verandering van voortstuwing van gasturbines naar dieselmotoren)

1:17:15A case history

1:17:16De vlag wappert bij SWD.

1:17:30Binnenopnames van krukassen.

1:17:40Een zuigerstang met zuiger wordt in een motor gehesen.

1:18:20De zuigerstang wordt op de krukas gemonteerd.

1:18:56Het hele motorblok wordt met een bovenloopkraan verplaatst.

1:20:04De motor draait op een proefbank.

1:20:15De motor wordt met een. bovenloopkraan vanuit een hal in een schip gehesen.

1:20:20Tekst: 24 hours later

1:20:23Met een drijvende bok worden twee motoren vanuit een ander schip in het schip Eurofreighter (Hamburg) gehesen.

1:21:56Schematisch wordt getoond hoeveel ruimte (in teus; dat is een maat voor containers) de machinekamer in beslag neemt: 134 teus voor langzaamlopende dieselmotoren, 10 teus voor twee SWD TM620 middelsnelle dieselmotoren en 134 teus voor gasturbines.

1:22:28In tabelvorm worden verschillende voortstuwingsmogelijkheden met elkaar vergeleken. Zo wordt bij gebruik van twee TM 620 dieselmotoren en twee ?Big Bertha" schroeven 104 ton zware stookolie per dag verstookt. Oorspronkelijk was dat 275 ton lichte olie, maar dan was de snelheid wel 26 (tegenover 21) knots

1:23:20Een containerschip vaart op zee.

1:23:48Tekst: Stork-Werkspoor Diesel (SWD)

, 00-00-1971 - 00-00-1975
Titel:
Seatrain ;
Beschrijving:
Gasturbines als voortstuwing van schepen worden vervangen door dieselmotoren van Stork-Werkspoor Diesel

1:17:06Tekst: Stork-Werkspoor Diesel (SWD) presents

1:17:09Tekst: Propulsion system conversion from Gasturbines to Dieselengines (Verandering van voortstuwing van gasturbines naar dieselmotoren)

1:17:15A case history

1:17:16De vlag wappert bij SWD.

1:17:30Binnenopnames van krukassen.

1:17:40Een zuigerstang met zuiger wordt in een motor gehesen.

1:18:20De zuigerstang wordt op de krukas gemonteerd.

1:18:56Het hele motorblok wordt met een bovenloopkraan verplaatst.

1:20:04De motor draait op een proefbank.

1:20:15De motor wordt met een. bovenloopkraan vanuit een hal in een schip gehesen.

1:20:20Tekst: 24 hours later

1:20:23Met een drijvende bok worden twee motoren vanuit een ander schip in het schip Eurofreighter (Hamburg) gehesen.

1:21:56Schematisch wordt getoond hoeveel ruimte (in teus; dat is een maat voor containers) de machinekamer in beslag neemt: 134 teus voor langzaamlopende dieselmotoren, 10 teus voor twee SWD TM620 middelsnelle dieselmotoren en 134 teus voor gasturbines.

1:22:28In tabelvorm worden verschillende voortstuwingsmogelijkheden met elkaar vergeleken. Zo wordt bij gebruik van twee TM 620 dieselmotoren en twee ?Big Bertha" schroeven 104 ton zware stookolie per dag verstookt. Oorspronkelijk was dat 275 ton lichte olie, maar dan was de snelheid wel 26 (tegenover 21) knots

1:23:20Een containerschip vaart op zee.

1:23:48Tekst: Stork-Werkspoor Diesel (SWD)

Lengte in minuten:
00:06:46
Datering:
00-00-1971 - 00-00-1975
Adres:
Zwolle, [geen straatnaam]  
Oud nummer:
BETACAM258.08
Materiaal:
Betacam;
SX large;
Materiaal opmerkingen:
titels: Engels;
formaat beeld: kleur;
formaat geluid: stom;